webhostteam webhostteam .

webhostteam

آيا من تفاوت زيادي را حس خواهم كرد؟

 


پس آيا من تفاوت زيادي را حس خواهم كرد؟

ما در حال صحبت كردن راجع به يك پرش در كيفيت هستيم از SD (480) به HD (1080) و ۴K با ۱۰۸۰ پيكسل در صفحه. اما چند دليل كه ممكن است تو مثل زماني كه تلويزيون خود رو از CRT هاي قديمي به تلويزيون هاي تخت الان تغيير مي دهي احساس نكني .

زماني مردم از ۴۸۰ به ۱۰۸۰ مي روند يك احساس خوبي دارد و يك تغيير بزرگ را احساس مي كنند. اندازه صفحه بيشتر شده و كيفيت هم همين طور ولي الان از نظر اندازه تقريبا يكسان است تازه در خيلي از مدل هاي محبوب در محدوده ۴۰ اينچ تا ۷۰ اينچ در حال سقوط كردن است.

البته در دو موضوع شما مي توانيد كيفيت خوبي را احساس كنيد : ۱) تماشا كنيد محتوا و مطالب را از طريق آن ۲) به اندازه كافي به آن نزديك شويد.

 
به اندازه كافي به آن نزديك شويد؟

بله. فاصله خيلي مي تواند تاثير گذار در اين زمينه باشد اگر به يا داشته باشيد تحقيقاتي كه اپل بر روي شبكيه و فاصله تا صفحه انجام داده بود متوجه مي شويد.

براي تشخيص پيكسل ها بيشتر فاصله خيلي مي تواند موثر واقع شود. و اين نمودار اين را نشان مي دهد.

نمودار مقايسه سايز صفحه با فاصله بيننده از صفحه

 
تفاوت ۴k  با Ultra HD چيست؟

مي‌توان بزرگترين تفاوت دو عنوان بالا را بدين گونه بيان كرد. ۴K استاندارد سينما و توليدكنندگان محتوا و UHD استاندارد توليدكنندگان صفحه‌نمايش و تلويزيون و پخش‌كنندگان محتوا است. براي بررسي دليل تناقض بوجود آمده كمي به گذشته باز مي‌گرديم و تاريخچه اين دو استاندارد را مرور مي‌كنيم.

واژه ۴K توسط كنسرسيوم سينماي ديجيتال عنوان شد. كنسرسيومي متشكل از استوديوهاي فيلم‌سازي كه استاندارد توليد محتوا را تعيين مي‌كند. رزولوشن تعريف شده برابر ۴۰۹۶ در ۲۱۶۰ پيكسل، ۴ برابر رزولوشن استاندارد قبلي توليد و ويرايش محتوا (۲k يا ۲۰۴۸ در ۱۰۸۰ پيكسل)، است. واژه ۴K نيز به معني ۴ هزار پيكسل افقي است هم‌چنين با استفاده از JPEG2000 كه عمق رنگ ۱۲بيت و بيت‌ريت تا ۲۵۰ مگابيت بر ثانيه دارد، فشرده و پخش مي‌شود.

UHD يا Ultra High Definition استاندارد ارتقا يافته full HD است كه رزولوشني برابر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ داشت. UHD رزولوشن قبلي را ۴ برابر كرده است و به عدد ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ رسيده است. همانطور كه ملاحظه مي‌كنيد UHD و ۴K متفاوت هستند و در حالي كه تمامي تلويزيون‌هاي موجود برچسب ۴K را يدك مي‌كشند، در واقع از رزولوشن UHD بهره مي‌برند. با اين كه تعداد اندكي از پنل‌هاي موجود از رزولوشن ۴K و در نتيجه نسبت تصوير ۱.۹:۱ استفاده مي‌كنند، اكثر تلويزيون‌هاي موجود از استاندارد UHD و نسبت تصوير ۱.۷۸:۱ استفاده مي‌كنند.

 
۸k  چيست؟

در حالي كه ۴k هنوز در حال ظهور است، فن آوري ۸k مدتي است  در بازار خود نمايي مي كند و بسياري از توليد كنندگان تلويزيون مجموعه هايي از نمونه هاي اوليه ۸k را به نمايش گذاشته اند. تمامي مشكلات انتقال فن آوري ۴k زماني سخت تر مي شود كه مي خواهيد جزئيات كافي را براي پر كردن ۷۶۸۰ x 4320 پيكسل تلويزيون هاي ۸k فراهم آوريد. تحقيقات شبكه جهاني NKH نشان مي دهد كه كيفيت ۸k به حدي است كه تشخيص تصوير از واقعيت را براي افراد سخت مي سازد. اين پديده را مي توان كامل ترين شكل تلويزيون به شمار آورد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۴۹:۲۷ توسط:webhostteam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :