webhostteam webhostteam .

webhostteam

دماي رنگ

دماي رنگ با استفاده از واحد درجه كلوين به صورت علمي قابل بيان است. نورپردازي هاي مختلف مي توانند دماهاي رنگي متفاوتي بين ۲۰۰۰ درجه كلوين (گرم) تا ۹۵۰۰ درجه كلوين (سرد) داشته باشند.

اين تعريف نشات گرفته از اين حقيقت است كه نور ناشي از اجسام حرارت ديده، طيفي را ايجاد مي كند كه با افزايش دماي جسم تغيير مي كند.

نورپردازي با دماي پايين گرمتر است (رنگ قرمز و زرد بيشتر)، در حاليكه نور با دماي بالا سردتر است (آبي بيشتر).

تراز سفيدي (وايت بالانس – white balance) همان چيزي است كه جهت تنظيم رنگ ها در شرايط نوري مختلف طراحي شده است. شما مي توانيد آن را بر روي اتوماتيك گذاشته و اميدوار باشيد كه بهترين نتيجه حاصل مي شود و يا با توجه به شرايط محيطي تنظيمات دستي لازم را اعمال كنيد.

در برخي از دوربين هاي گران قيمت مقادير تراز سفيدي بر حسب كلوين بيان شده است، اما در اكثر دوربين ها از اسامي خاصي جهت بيان شرايط نوري مختلف استفاده شده است، مانند Daylight، Tungsten و Shade.

تنظيم اشباع/ته رنگ

در زمان سپيده دم، يا زمان گرگ و ميش كه خورشيد به تازگي غروب كرده است، نور محيط به طور ذاتي سرد و آبي است كه در اين مواقع مي توان عكس هاي بسيار زيبايي با نور كم محيط خلق كرد.

در صبح زود و يا قبل از غروب آفتاب، خورشيد درخشش گرمي را ايجاد مي كند كه جذاب و مهيج است. اگر قصد داريد كه رنگ نور طبيعي را حفظ كنيد، اطمينان حاصل كنيد كه دوربين ديجيتال شما در پي تصحيح رنگ عكس شما نيست.

بسياري از عكس هاي مناظر با تنظيمات Daylight به خوبي گرفته ميشوند، چراكه دوربين را مجبور مي كند از يك تعادل رنگي (colour balance) استاندارد و ثابت استفاده كند.

مثل عمليات شارپ سازي كه مطرح كرديم، تنظيمات اشباع رنگ نيز بايد به دقت انجام شود. در غير اينصورت عكس شما پر زرق و برق و بيش از حد دستكاري شده به نظر مي رسد.

اشباع انتخابي – Selective saturation

در بسياري از صحنه ها، اشباع برخي از رنگ ها به ويژه قرمز و سبز از بقيه بسيار بيشتر است. در اين شرايط به جاي تنظيم اشباع رنگ براي كل تصوير، مي توانيد در تنظيمات Hue/Saturation (اشباع/ ته رنگ) اشباع يك رنگ خاص را هدف قرار دهيد.

افزايش كلي اشباع با استفاده از كنترل Hue/Saturation، در اكثر موارد باعث بيش از حد اشباع شدن تصاوير مي شود؛ مانند رنگ سبز در اين تصوير.
[تكنيك هاي مقدماتي دوربين]

استفاده از منو كشويي در پنجره Hue/Saturation، اين اجازه را به شما مي دهد كه اشباع رنگ ها را تك تك و جداگانه كم كنيد (كه در غير اين صورت مقداري از جزئيات را از دست مي دهيد.) در حاليكه برخي ديگر را بيشتر مي كنيد.
با استفاده از ديافراگم هاي مختلف به تصاوير خود عمق بدهيد
[تكنيك هاي مقدماتي دوربين]

f/1.8

ديافراگم هاي مختلف را امتحان كنيد و تكنيك هاي مربوطه را به خوبي فرا بگيريد تا عكس هايتان توجه بينندگان را به خود جلب كند.

به محض اينكه كنترل ديافراگم لنز خود را به دست بگيريد و نقطه فوكوس را به خوبي انتخاب كنيد، قادر خواهيد بود چشم بيننده را به داخل كادر تصوير بكشيد!


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۲۸:۲۱ توسط:webhostteam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :